Ο Ασιατικός τουρισμός στο επίκεντρο της 33ης Philoxenia
Κυριάκος Ποζρικίδης, Διευθύνων Σύμβουλος ΔΕΘ-Helexpo
Συνέντευξη στον Παναγιώτη Καγιά
Τα μυστικά της φετινής κλαδικής έκθεσης Philoxenia «ξεκλειδώνει» με συνέντευξή του στη «Θεσσαλονίκης Δρώμενα», ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης. Εξηγεί γιατί επιλέχτηκε ο Ασιατικός τουρισμός ως το θέμα της 33ης διοργάνωσης, ποια τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Philoxenia και ποιους στόχους εξυπηρετεί η παράλληλη έκθεση Hotelia. Χαρακτήρισε «πολύ σημαντική» την πρόσφατη αναφορά του Ντόναλντ Τραμπ στην επόμενη διοργάνωση της Διεθνούς Εκθέσεως, όπου τιμώμενη χώρα θα είναι οι ΗΠΑ κι αποκάλυψε ότι στην 83η ΔΕΘ η παρουσία των ΗΠΑ θα είναι διευρυμένη και θα θυμίζει παλιότερες εποχές. Παράλληλα, έκανε έναν απολογισμό της 82ης ΔΕΘ όπου τιμώμενη χώρα ήταν η Κίνα. Σχολιάζει την επανεκλογή του -για τρίτη συνεχή θητεία- στο ανώτατο διοικητικό όργανο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων, ενώ σε ότι αφορά το εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκτιμά ότι έχει έρθει η ώρα να προχωρήσει το σχέδιο ανάπλασης του και παρουσιάζει σημαντικές πτυχές του.
Η κλαδική έκθεση τουρισμού Philoxenia συμπληρώνει φέτος τη 33η διοργάνωσή της. Ποιο είναι το μυστικό της μακροχρόνιας και επιτυχημένης πορείας της; Τι περισσότερο προσφέρει από τους ανταγωνιστές της;
Από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου η «καρδιά» του ελληνικού τουρισμού χτυπά στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης και στέλνει αισιόδοξα μηνύματα για τη σημαντική αυτή εθνική «βιομηχανία». Η Philoxenia είναι μία έκθεση-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό και σημείο συνάντησης του κλάδου. Αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για τους επαγγελματίες του κλάδου να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους, αλλά και για την αυτοδιοίκηση να παρουσιάσει τις ομορφιές των ελληνικών προορισμών. Η αντοχή της στο χρόνο αποτελεί απόδειξη της συνέπειας με την οποία αντιμετωπίζει τον τουρισμό ο εθνικός εκθεσιακός φορέας.
Ποια τα τεχνικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά της φετινής Philoxenia;
Στόχος της φετινής διοργάνωσης ήταν από την πρώτη στιγμή η περαιτέρω διεθνοποίησή της, κάτι που έχει επιτευχθεί, ενώ παράλληλα εκπροσωπείται και όλη η Ελλάδα, καθώς στη Philoxenia συμμετέχουν φέτος και οι 13 Περιφέρειες, αλλά και πολλοί τουριστικοί δήμοι. Ειδικότερα, η ξένη παρουσία είναι ενισχυμένη σημαντικά. Έχουμε απευθείας συμμετοχές από χώρες όπως η Τουρκία –για πρώτη φορά έρχεται αυτόνομα η Σμύρνη και ο δήμος Σαρκόι- η Κύπρος, η Αίγυπτος, η Αυστρία, η Ρωσία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία, η Σλοβακία, το Περού και η Ινδονησία. Την ίδια στιγμή έχουν προσκληθεί 122 ξένοι hosted buyers, θα συμμετάσχουν στη Philoxenia μεγάλοι tour operators από 36 χώρες-στόχους για την ελληνική αγορά, ενώ φέτος καταγράφεται επιστροφή στην έκθεση και των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και συμμετοχή περισσότερων αεροπορικών εταιρειών. Παράλληλα, όλες οι μεγάλες ελληνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες δίνουν το «παρών» στη Philoxenia, με την παρουσία της ξενοδοχειακής αγοράς της Θεσσαλονίκης μάλιστα να είναι ιδιαίτερα δυναμική.
Ποιος ο στόχος της φετινής διοργάνωσης; Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε η κλαδική έκθεση στη εξέλιξη του τουρισμού στην Ελλάδα;
Τρεις δεκαετίες έχουν περάσει από την πρώτη διοργάνωσή της και η 33η Philoxenia αντανακλά την τουριστική δυναμική της Ελλάδας, που σπάει κάθε χρόνο και από ένα ρεκόρ. Είναι προφανές πως η συνεχής άνοδος του τουρισμού στην Ελλάδα αντανακλάται και στην ίδια την έκθεση. Όμως μία έκθεση σαν την Philoxenia δεν την απασχολεί μόνο το παρόν, αλλά και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού. Έτσι, σημαντική στιγμή στη φετινή Philoxenia θα είναι και το διεθνές της συνέδριο, που έχει γίνει πλέον θεσμός. Το θέμα του, «Ασιατικός τουρισμός. Η Ελλάδα ως προορισμός και ευρωπαϊκή πύλη» είναι ιδιαίτερα επίκαιρο, με δεδομένη τη σύσφιγξη των σχέσεων της χώρας μας με την Κίνα, αλλά και την πρόσφατη σημαντική συμμετοχή της ασιατικής χώρας στην 82η ΔΕΘ. Η επιλογή του θέματος δεν είναι τυχαία. Άλλωστε ο εξερχόμενος από την Ασία τουρισμός αναπτύσσεται ταχύτατα, με την Ευρώπη να είναι ένας από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τους Ασιάτες ταξιδιώτες. Η Ελλάδα έχει όλες τις προοπτικές να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με δεδομένη τη δημοφιλία της μεταξύ των Ασιατών τουριστών, που αγαπούν τον πολιτισμό και την ιστορία.
Παράλληλα με τη Philoxenia, διεξάγεται η έκθεση Hotelia. Σε ποιους απευθύνεται και ποιοι οι στόχοι της;
H Hotelia είναι έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού και φέρνει ότι πιο νέο στους κλάδους των ξενοδοχείων, της εστίασης και της καφεστίασης. To DPOINT SPACES, αποτελεί την καινοτόμα εκδήλωση αρχιτεκτονικής και διακόσμησης ξενοδοχείων, η οποία διεξάγεται στο πλαίσιο της Hotelia και της Philoxenia, αναδεικνύοντας θεματικές ενότητες που σχετίζονται με την επαγγελματική δραστηριότητα κάθε ξενοδόχου, αρχιτέκτονα, διακοσμητή, τεχνικής εταιρίας, αλλά και κάθε επαγγελματία που βρίσκεται σε άμεση και έμμεση σχέση με τον τουρισμό. Ακόμη, το “All About Café” της Hotelia αποτελεί μια πρωτότυπη και καινοτόμα ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ.
Ειδική αναφορά στην 83η ΔΕΘ, όπου οι ΗΠΑ θα είναι η τιμώμενη χώρα, έκανε ο Αμερικανός πρόεδρος, κ. Ντόναλντ Τραμπ, στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Αλέξη Τσίπρα, αμέσως μετά τη συνάντησή τους στον Λευκό Οίκο. Πόσο σημαντική ήταν η συγκεκριμένη αναφορά για τη προσέλκυση εκθετών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού;
Η αναφορά αυτή είναι πολύ σημαντική, καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος, κ. Ντόναλντ Τραμπ, στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Έλληνα πρωθυπουργό, κ. Αλέξη Τσίπρα, επισήμανε ότι η ΔΕΘ του 2018 είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για τις αμερικανικές επιχειρήσεις να δείξουν τις δυνατότητές τους. Από την πλευρά του και ο Έλληνας πρωθυπουργός, αναφερόμενος στην προσέλκυση αμερικανικών επενδύσεων στη χώρα μας, τόνισε πως το γεγονός ότι οι ΗΠΑ θα είναι η τιμώμενη χώρα στη ΔΕΘ του 2018 θα παίξει κομβικό ρόλο. Είναι ξεκάθαρο πως η προτροπή τόσο του Αμερικανού Προέδρου, όσο και του Έλληνα πρωθυπουργού για την σημασία της 83ης ΔΕΘ, σε συνάρτηση με τις Αμερικανικές επιχειρήσεις και τις επενδύσεις των ΗΠΑ στη χώρα μας, αυξάνει την βαρύτητα της έκθεσης του επόμενου Σεπτεμβρίου.
Τι «εκπλήξεις» ετοιμάζετε για την 83η ΔΕΘ; Πόσο «Αμερικανική» θα είναι; Και τι το «εντυπωσιακό» θα επιφυλάσσει για τους επισκέπτες;
Η προετοιμασία του εθνικού εκθεσιακού φορέα για την υποδοχή των Ηνωμένων Πολιτειών στην 83η ΔΕΘ έχει ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς, ώστε η αμερικανική παρουσία να είναι διευρυμένη και να θυμίσει εποχές του παρελθόντος, όταν οι ΗΠΑ συμμετείχαν στη ΔΕΘ με σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων και παρουσίαζαν στην έκθεση μεγάλα τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα. Εκτιμώ ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε να πούμε πολύ περισσότερα για αυτό το ζήτημα.
Η 82η ΔΕΘ είχε ως τιμώμενη χώρα την Κίνα. Ποια ήταν η επίδρασή της στις σχέσεις –κυρίως οικονομικές- των δύο χωρών;
Η συμμετοχή της Κίνας ως Τιμώμενης Χώρας έκανε την διαφορά στο επίπεδο της διεθνοποίησης της ΔΕΘ και βέβαια στην ενίσχυση του επιχειρηματικού και επενδυτικού χαρακτήρα της διοργάνωσης. Ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του πλανήτη ήρθαν στη Θεσσαλονίκη από την Κίνα και συμμετείχαν στην έκθεση. 167 Κινεζικές επιχειρήσεις, πάνω από 400 άτομα από την Κίνα ως επίσημη αποστολή, καθώς και πλήθος επενδυτικών και οικονομικών φόρουμ, όπως και επιχειρηματικών συναντήσεων, συνιστούν σε πολύ αδρές γραμμές τον απολογισμό της συμμετοχής της Κίνας. Με αυτά τα αποτελέσματα πιστεύω ότι συμβάλλαμε και εμείς στην ανάπτυξη των οικονομικών και επενδυτικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Πρόσφατα επανεκλεγήκατε για τρίτη συνεχή θητεία στο ανώτατο διοικητικό όργανο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων (UFI). Πόσο δύσκολο ήταν και τι μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη θέση στην ΔΕΘ και τη χώρα;
Είναι η πρώτη φορά που ένας Έλληνας εκλέγεται για τρίτη συνεχή θητεία στο διοικητικό συμβούλιο της UFI. Η εκλογή αυτή είναι ενδεικτική της αναγνώρισης που τυγχάνουν από την παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία η ΔΕΘ-Helexpo και τα στελέχη της και υπογραμμίζει τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που παίζει στα διεθνή εκθεσιακά δρώμενα, στο πλαίσιο της στρατηγικής εξωστρέφειας που εφαρμόζει με συνέπεια τα τελευταία χρόνια. Η ΔΕΘ, που συμμετέχει σε πολλούς και σημαντικούς διεθνείς εκθεσιακούς οργανισμούς και εργάζεται αδιάλειπτα προς την κατεύθυνση της διεθνούς δικτύωσής της, είναι μέλος της UFI από το 1927. Η εξωστρέφεια της ΔΕΘ-Helexpo είναι προς όφελος της οικονομίας και των επιχειρήσεων, οι οποίες βρίσκονται ήδη στις ξένες αγορές ή σκοπεύουν να επεκταθούν στο εξωτερικό.
Έχετε «ανδρωθεί» μέσα στην Έκθεση. Τι σημαίνει για εσάς ΔΕΘ και πως θα θέλετε να εξελιχθεί την επόμενη δεκαετία;
Η ΔΕΘ είναι ένα κομμάτι της ζωής μου και αντιπροσωπεύει πολύ περισσότερα από την τωρινή μου ιδιότητα ως διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΘ-Helexpo. Η πλούσια ιστορία της και το τεράστιο αρχείο της είναι για εμένα πεδίο έμπνευσης, ιδεών και σεβασμού στο θεσμό και στους ανθρώπους που επί δεκαετίες τον κράτησαν ζωντανό. Το μέλλον της είναι πολυδιάστατο και με πληθώρα αναπτυξιακών προοπτικών. Αρχικά, η εξωστρέφεια αποτελεί μία στρατηγική παράμετρος της λειτουργίας της εταιρείας. Τα θεματικά μας πάρκα ήδη «ταξιδεύουν» στο εξωτερικό και στο πλαίσιο αυτό με την Fiera Di Roma συνδιοργανώνεται στη Ρώμη το Νοέμβριο το Μουσείο & Εργοστάσιο Σοκολάτας, το πρώτο εκθεσιακό προϊόν της ΔΕΘ-Helexpo που εξάγεται. H Fiera di Roma αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους εκθεσιακούς πόλους στην Ευρώπη, με το εκθεσιακό της κέντρο να εκτείνεται σε περισσότερα από 390.000 τ.μ.
Την ίδια στιγμή, θα επιχειρήσουμε να συνδιοργανώσουμε στη Θεσσαλονίκη, σε τακτά χρονικά διαστήματα, εκθέσεις κινεζικών προϊόντων, που θα αφορούν όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και την ευρύτερη αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου. Όσον αφορά στο εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχει έρθει η ώρα να προχωρήσει το σχέδιο ανάπλασης του.
Έτσι, σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και με το Τεχνικό Επιμελητήριο/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, διαμορφώσαμε πρόταση που υποβάλλαμε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να πάρουμε την προέγκριση για να ξεκινήσει η εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου.
Η επένδυση που θα έχει ύψος περίπου 125 εκατ ευρώ προβλέπει την κατασκευή σύγχρονων εκθεσιακών χώρων κάλυψης περίπου 50.000 τ.μ., τη λειτουργία συνεδριακού κέντρου, business center, καταστημάτων, χώρων στάθμευσης, καθώς και ξενοδοχείου. Το μητροπολιτικό πάρκο θα καλύψει 86 στρέμματα, από τα 180 που είναι όλο το ακίνητο της ΔΕΘ. Η συνεισφορά της ΔΕΘ-Helexpo δεν αποτυπώνεται βέβαια μόνο στις εκθεσιακές επιδόσεις της, αλλά έχει μεγάλη σχέση και με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό καθίσταται προφανές πως η ΔΕΘ-Helexpo που έχουμε ανάγκη είναι αυτή που ανοίγει τον διεθνή βηματισμό της και τις εξωστρεφείς συνεργασίες της, προσελκύει την καινοτομία και την πρωτοπορία, θωρακίζει την βιωσιμότητα της και προσφέρει μεγάλη προστιθέμενη αξία σε όλη τη χώρα.
Συνέντευξη στον Παναγιώτη Καγιά
Τα μυστικά της φετινής κλαδικής έκθεσης Philoxenia «ξεκλειδώνει» με συνέντευξή του στη «Θεσσαλονίκης Δρώμενα», ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης. Εξηγεί γιατί επιλέχτηκε ο Ασιατικός τουρισμός ως το θέμα της 33ης διοργάνωσης, ποια τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Philoxenia και ποιους στόχους εξυπηρετεί η παράλληλη έκθεση Hotelia. Χαρακτήρισε «πολύ σημαντική» την πρόσφατη αναφορά του Ντόναλντ Τραμπ στην επόμενη διοργάνωση της Διεθνούς Εκθέσεως, όπου τιμώμενη χώρα θα είναι οι ΗΠΑ κι αποκάλυψε ότι στην 83η ΔΕΘ η παρουσία των ΗΠΑ θα είναι διευρυμένη και θα θυμίζει παλιότερες εποχές. Παράλληλα, έκανε έναν απολογισμό της 82ης ΔΕΘ όπου τιμώμενη χώρα ήταν η Κίνα. Σχολιάζει την επανεκλογή του -για τρίτη συνεχή θητεία- στο ανώτατο διοικητικό όργανο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων, ενώ σε ότι αφορά το εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης, εκτιμά ότι έχει έρθει η ώρα να προχωρήσει το σχέδιο ανάπλασης του και παρουσιάζει σημαντικές πτυχές του.
Η κλαδική έκθεση τουρισμού Philoxenia συμπληρώνει φέτος τη 33η διοργάνωσή της. Ποιο είναι το μυστικό της μακροχρόνιας και επιτυχημένης πορείας της; Τι περισσότερο προσφέρει από τους ανταγωνιστές της;
Από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου η «καρδιά» του ελληνικού τουρισμού χτυπά στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης και στέλνει αισιόδοξα μηνύματα για τη σημαντική αυτή εθνική «βιομηχανία». Η Philoxenia είναι μία έκθεση-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό και σημείο συνάντησης του κλάδου. Αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για τους επαγγελματίες του κλάδου να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους, αλλά και για την αυτοδιοίκηση να παρουσιάσει τις ομορφιές των ελληνικών προορισμών. Η αντοχή της στο χρόνο αποτελεί απόδειξη της συνέπειας με την οποία αντιμετωπίζει τον τουρισμό ο εθνικός εκθεσιακός φορέας.
Ποια τα τεχνικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά της φετινής Philoxenia;
Στόχος της φετινής διοργάνωσης ήταν από την πρώτη στιγμή η περαιτέρω διεθνοποίησή της, κάτι που έχει επιτευχθεί, ενώ παράλληλα εκπροσωπείται και όλη η Ελλάδα, καθώς στη Philoxenia συμμετέχουν φέτος και οι 13 Περιφέρειες, αλλά και πολλοί τουριστικοί δήμοι. Ειδικότερα, η ξένη παρουσία είναι ενισχυμένη σημαντικά. Έχουμε απευθείας συμμετοχές από χώρες όπως η Τουρκία –για πρώτη φορά έρχεται αυτόνομα η Σμύρνη και ο δήμος Σαρκόι- η Κύπρος, η Αίγυπτος, η Αυστρία, η Ρωσία, η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία, η Πολωνία, το Λουξεμβούργο, η Τσεχία, η Σλοβακία, το Περού και η Ινδονησία. Την ίδια στιγμή έχουν προσκληθεί 122 ξένοι hosted buyers, θα συμμετάσχουν στη Philoxenia μεγάλοι tour operators από 36 χώρες-στόχους για την ελληνική αγορά, ενώ φέτος καταγράφεται επιστροφή στην έκθεση και των ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά και συμμετοχή περισσότερων αεροπορικών εταιρειών. Παράλληλα, όλες οι μεγάλες ελληνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες δίνουν το «παρών» στη Philoxenia, με την παρουσία της ξενοδοχειακής αγοράς της Θεσσαλονίκης μάλιστα να είναι ιδιαίτερα δυναμική.
Ποιος ο στόχος της φετινής διοργάνωσης; Πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε η κλαδική έκθεση στη εξέλιξη του τουρισμού στην Ελλάδα;
Τρεις δεκαετίες έχουν περάσει από την πρώτη διοργάνωσή της και η 33η Philoxenia αντανακλά την τουριστική δυναμική της Ελλάδας, που σπάει κάθε χρόνο και από ένα ρεκόρ. Είναι προφανές πως η συνεχής άνοδος του τουρισμού στην Ελλάδα αντανακλάται και στην ίδια την έκθεση. Όμως μία έκθεση σαν την Philoxenia δεν την απασχολεί μόνο το παρόν, αλλά και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού. Έτσι, σημαντική στιγμή στη φετινή Philoxenia θα είναι και το διεθνές της συνέδριο, που έχει γίνει πλέον θεσμός. Το θέμα του, «Ασιατικός τουρισμός. Η Ελλάδα ως προορισμός και ευρωπαϊκή πύλη» είναι ιδιαίτερα επίκαιρο, με δεδομένη τη σύσφιγξη των σχέσεων της χώρας μας με την Κίνα, αλλά και την πρόσφατη σημαντική συμμετοχή της ασιατικής χώρας στην 82η ΔΕΘ. Η επιλογή του θέματος δεν είναι τυχαία. Άλλωστε ο εξερχόμενος από την Ασία τουρισμός αναπτύσσεται ταχύτατα, με την Ευρώπη να είναι ένας από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τους Ασιάτες ταξιδιώτες. Η Ελλάδα έχει όλες τις προοπτικές να κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με δεδομένη τη δημοφιλία της μεταξύ των Ασιατών τουριστών, που αγαπούν τον πολιτισμό και την ιστορία.
Παράλληλα με τη Philoxenia, διεξάγεται η έκθεση Hotelia. Σε ποιους απευθύνεται και ποιοι οι στόχοι της;
H Hotelia είναι έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού και φέρνει ότι πιο νέο στους κλάδους των ξενοδοχείων, της εστίασης και της καφεστίασης. To DPOINT SPACES, αποτελεί την καινοτόμα εκδήλωση αρχιτεκτονικής και διακόσμησης ξενοδοχείων, η οποία διεξάγεται στο πλαίσιο της Hotelia και της Philoxenia, αναδεικνύοντας θεματικές ενότητες που σχετίζονται με την επαγγελματική δραστηριότητα κάθε ξενοδόχου, αρχιτέκτονα, διακοσμητή, τεχνικής εταιρίας, αλλά και κάθε επαγγελματία που βρίσκεται σε άμεση και έμμεση σχέση με τον τουρισμό. Ακόμη, το “All About Café” της Hotelia αποτελεί μια πρωτότυπη και καινοτόμα ενότητα αφιερωμένη στην τέχνη της δημιουργίας καφέ.
Ειδική αναφορά στην 83η ΔΕΘ, όπου οι ΗΠΑ θα είναι η τιμώμενη χώρα, έκανε ο Αμερικανός πρόεδρος, κ. Ντόναλντ Τραμπ, στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Αλέξη Τσίπρα, αμέσως μετά τη συνάντησή τους στον Λευκό Οίκο. Πόσο σημαντική ήταν η συγκεκριμένη αναφορά για τη προσέλκυση εκθετών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού;
Η αναφορά αυτή είναι πολύ σημαντική, καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος, κ. Ντόναλντ Τραμπ, στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Έλληνα πρωθυπουργό, κ. Αλέξη Τσίπρα, επισήμανε ότι η ΔΕΘ του 2018 είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για τις αμερικανικές επιχειρήσεις να δείξουν τις δυνατότητές τους. Από την πλευρά του και ο Έλληνας πρωθυπουργός, αναφερόμενος στην προσέλκυση αμερικανικών επενδύσεων στη χώρα μας, τόνισε πως το γεγονός ότι οι ΗΠΑ θα είναι η τιμώμενη χώρα στη ΔΕΘ του 2018 θα παίξει κομβικό ρόλο. Είναι ξεκάθαρο πως η προτροπή τόσο του Αμερικανού Προέδρου, όσο και του Έλληνα πρωθυπουργού για την σημασία της 83ης ΔΕΘ, σε συνάρτηση με τις Αμερικανικές επιχειρήσεις και τις επενδύσεις των ΗΠΑ στη χώρα μας, αυξάνει την βαρύτητα της έκθεσης του επόμενου Σεπτεμβρίου.
Τι «εκπλήξεις» ετοιμάζετε για την 83η ΔΕΘ; Πόσο «Αμερικανική» θα είναι; Και τι το «εντυπωσιακό» θα επιφυλάσσει για τους επισκέπτες;
Η προετοιμασία του εθνικού εκθεσιακού φορέα για την υποδοχή των Ηνωμένων Πολιτειών στην 83η ΔΕΘ έχει ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς, ώστε η αμερικανική παρουσία να είναι διευρυμένη και να θυμίσει εποχές του παρελθόντος, όταν οι ΗΠΑ συμμετείχαν στη ΔΕΘ με σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων και παρουσίαζαν στην έκθεση μεγάλα τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα. Εκτιμώ ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε να πούμε πολύ περισσότερα για αυτό το ζήτημα.
Η 82η ΔΕΘ είχε ως τιμώμενη χώρα την Κίνα. Ποια ήταν η επίδρασή της στις σχέσεις –κυρίως οικονομικές- των δύο χωρών;
Η συμμετοχή της Κίνας ως Τιμώμενης Χώρας έκανε την διαφορά στο επίπεδο της διεθνοποίησης της ΔΕΘ και βέβαια στην ενίσχυση του επιχειρηματικού και επενδυτικού χαρακτήρα της διοργάνωσης. Ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του πλανήτη ήρθαν στη Θεσσαλονίκη από την Κίνα και συμμετείχαν στην έκθεση. 167 Κινεζικές επιχειρήσεις, πάνω από 400 άτομα από την Κίνα ως επίσημη αποστολή, καθώς και πλήθος επενδυτικών και οικονομικών φόρουμ, όπως και επιχειρηματικών συναντήσεων, συνιστούν σε πολύ αδρές γραμμές τον απολογισμό της συμμετοχής της Κίνας. Με αυτά τα αποτελέσματα πιστεύω ότι συμβάλλαμε και εμείς στην ανάπτυξη των οικονομικών και επενδυτικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.
Πρόσφατα επανεκλεγήκατε για τρίτη συνεχή θητεία στο ανώτατο διοικητικό όργανο της Παγκόσμιας Ένωσης Εκθέσεων (UFI). Πόσο δύσκολο ήταν και τι μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη θέση στην ΔΕΘ και τη χώρα;
Είναι η πρώτη φορά που ένας Έλληνας εκλέγεται για τρίτη συνεχή θητεία στο διοικητικό συμβούλιο της UFI. Η εκλογή αυτή είναι ενδεικτική της αναγνώρισης που τυγχάνουν από την παγκόσμια εκθεσιακή βιομηχανία η ΔΕΘ-Helexpo και τα στελέχη της και υπογραμμίζει τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που παίζει στα διεθνή εκθεσιακά δρώμενα, στο πλαίσιο της στρατηγικής εξωστρέφειας που εφαρμόζει με συνέπεια τα τελευταία χρόνια. Η ΔΕΘ, που συμμετέχει σε πολλούς και σημαντικούς διεθνείς εκθεσιακούς οργανισμούς και εργάζεται αδιάλειπτα προς την κατεύθυνση της διεθνούς δικτύωσής της, είναι μέλος της UFI από το 1927. Η εξωστρέφεια της ΔΕΘ-Helexpo είναι προς όφελος της οικονομίας και των επιχειρήσεων, οι οποίες βρίσκονται ήδη στις ξένες αγορές ή σκοπεύουν να επεκταθούν στο εξωτερικό.
Έχετε «ανδρωθεί» μέσα στην Έκθεση. Τι σημαίνει για εσάς ΔΕΘ και πως θα θέλετε να εξελιχθεί την επόμενη δεκαετία;
Η ΔΕΘ είναι ένα κομμάτι της ζωής μου και αντιπροσωπεύει πολύ περισσότερα από την τωρινή μου ιδιότητα ως διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΘ-Helexpo. Η πλούσια ιστορία της και το τεράστιο αρχείο της είναι για εμένα πεδίο έμπνευσης, ιδεών και σεβασμού στο θεσμό και στους ανθρώπους που επί δεκαετίες τον κράτησαν ζωντανό. Το μέλλον της είναι πολυδιάστατο και με πληθώρα αναπτυξιακών προοπτικών. Αρχικά, η εξωστρέφεια αποτελεί μία στρατηγική παράμετρος της λειτουργίας της εταιρείας. Τα θεματικά μας πάρκα ήδη «ταξιδεύουν» στο εξωτερικό και στο πλαίσιο αυτό με την Fiera Di Roma συνδιοργανώνεται στη Ρώμη το Νοέμβριο το Μουσείο & Εργοστάσιο Σοκολάτας, το πρώτο εκθεσιακό προϊόν της ΔΕΘ-Helexpo που εξάγεται. H Fiera di Roma αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και σημαντικότερους εκθεσιακούς πόλους στην Ευρώπη, με το εκθεσιακό της κέντρο να εκτείνεται σε περισσότερα από 390.000 τ.μ.
Την ίδια στιγμή, θα επιχειρήσουμε να συνδιοργανώσουμε στη Θεσσαλονίκη, σε τακτά χρονικά διαστήματα, εκθέσεις κινεζικών προϊόντων, που θα αφορούν όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και την ευρύτερη αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου. Όσον αφορά στο εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχει έρθει η ώρα να προχωρήσει το σχέδιο ανάπλασης του.
Έτσι, σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και με το Τεχνικό Επιμελητήριο/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, διαμορφώσαμε πρόταση που υποβάλλαμε στο υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου να πάρουμε την προέγκριση για να ξεκινήσει η εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου.
Η επένδυση που θα έχει ύψος περίπου 125 εκατ ευρώ προβλέπει την κατασκευή σύγχρονων εκθεσιακών χώρων κάλυψης περίπου 50.000 τ.μ., τη λειτουργία συνεδριακού κέντρου, business center, καταστημάτων, χώρων στάθμευσης, καθώς και ξενοδοχείου. Το μητροπολιτικό πάρκο θα καλύψει 86 στρέμματα, από τα 180 που είναι όλο το ακίνητο της ΔΕΘ. Η συνεισφορά της ΔΕΘ-Helexpo δεν αποτυπώνεται βέβαια μόνο στις εκθεσιακές επιδόσεις της, αλλά έχει μεγάλη σχέση και με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό καθίσταται προφανές πως η ΔΕΘ-Helexpo που έχουμε ανάγκη είναι αυτή που ανοίγει τον διεθνή βηματισμό της και τις εξωστρεφείς συνεργασίες της, προσελκύει την καινοτομία και την πρωτοπορία, θωρακίζει την βιωσιμότητα της και προσφέρει μεγάλη προστιθέμενη αξία σε όλη τη χώρα.