Δήμητρα Τσαμπάζη
1) Με τι ασχολείστε και για ποιο λόγο;
2) Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να ξεκινήσετε;
3) Με ποιους τρόπους αντιμετωπίζετε την κρίση;
4) Πως βλέπετε να εξελίσσονται τα πράγματα;
Η Δήμητρα Τσαμπάζη, απόφοιτος του κλασικού τομέα Φιλολογίας του Α.Π.Θ. είναι πιστοποιημένη από δύο
ελληνικά πανεπιστήμια (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και
τέσσερα πανεπιστήμια του εξωτερικού (Harvard, Austin, Wellesley, Berkeley) στην αρχαία ελληνική γλώσσα,
στις νέες μεθόδους διδασκαλίας και στη διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών. Δραστηριοποιείται στο χώρο
της εκπαίδευσης και το 2015 ίδρυσε το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «γνώθι σαυτόν» στο Πανόραμα
Θεσσαλονίκης.
1) Μοναδικό μου κίνητρο για τη δημιουργία του φροντιστηρίου ήταν η αγάπη μου για τη δουλειά μου και για τα παιδιά. Θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και τυχερό, επειδή μπορώ τόσο να μεταδίδω γνώσεις, να προσφέρω βοήθεια και να είμαι αρωγός στην πρόοδο και στην εξέλιξη των μαθητών μου όσο και να μελετώ και να εμπλουτίζω τις δικές μου γνώσεις καθημερινά. Διδάσκω λοιπόν, αλλά ταυτόχρονα διδάσκομαι. Επιπλέον έχω τη δυνατότητα να συναναστρέφομαι με παιδιά, που με έναν μαγικό τρόπο εύκολα σου μεταδίδουν τη θετική τους ενέργεια και σε κάνουν να αντιμετωπίζεις κάθε πρόβλημα με χαμόγελο.
2) Όνειρό μου ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου και καλαίσθητου εκπαιδευτικού χώρου, όπου από τη μια οι μαθητές θα αισθάνονται άνετα και ως εκ τούτου θα εκφράζουν με ευκολία τις απορίες τους και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί θα δημιουργούν σε ένα φιλικό εργασιακό περιβάλλον. Το φροντιστήριο λοιπόν, καινοτομώντας αξιοποιεί κάθε νέα τάση και μέθοδο διδασκαλίας (τραπεζοθρανία, διαδραστικός πίνακας κ.τ.λ.) και προωθεί εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας για κάθε μαθητή. Όλα αυτά συνεπικουρούν στην εντυπωσιακή πρόοδο, που έχουν να επιδείξουν όλοι οι μαθητές του φροντιστηρίου μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Συνεπώς η αγάπη μου για το επάγγελμά μου, η επιμονή μου και η εργατικότητα μου μέχρι στιγμής με έχουν δικαιώσει κι έκαναν το όνειρο μου πραγματικότητα.
3) Αντιμετωπίζω την κρίση ως ευκαιρία. Ευκαιρία που έχουμε όλοι εμείς, οι νέοι επιστήμονες, να αποδείξουμε τι μπορούμε να καταφέρουμε. Αναμφίβολα στις μέρες μας όλοι βιώνουμε τις συνέπειες της κρίσης. Κατά τη γνώμη μου όμως, πρόκειται πρωταρχικά για κρίση παιδείας, που στη συνέχεια οδήγησε σε οικονομική κρίση. Συνεπώς αξίζει όλοι να επαναπροσδιορίσουμε αξίες και ιδανικά και να επενδύσουμε στην καλλιέργεια της παιδείας, ώστε να υπομείνουμε με καρτερικότητα κι αισιοδοξία τις δυσκολίες, να συνεχίσουμε να κάνουμε όνειρα και να τα υλοποιούμε με σκληρή δουλειά.
4) Θεωρώ πως η κρίση είναι ηθική και η υποβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας μας οδήγησε στην αποτελμάτωση και στην οικονομική κρίση. Η πορεία τα επόμενα χρόνια θα είναι πιθανότατα καθοδική. Ιστορικά όμως, έχει αποδειχθεί πως την παρακμή ακολουθεί η ακμή. Αν και ζούμε σε ένα δυσμενές κλίμα, πρέπει με μαχητικότητα να εργαστούμε σκληρά, να μη χάσουμε την ελπίδα μας και να προσπαθήσουμε. Διαχρονικά υποστηρίζω πως όποιος θέλει, μπορεί. Συνεπώς με αποφασιστικότητα, επιμονή και υπομονή θα τα καταφέρουμε.
1) Μοναδικό μου κίνητρο για τη δημιουργία του φροντιστηρίου ήταν η αγάπη μου για τη δουλειά μου και για τα παιδιά. Θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο και τυχερό, επειδή μπορώ τόσο να μεταδίδω γνώσεις, να προσφέρω βοήθεια και να είμαι αρωγός στην πρόοδο και στην εξέλιξη των μαθητών μου όσο και να μελετώ και να εμπλουτίζω τις δικές μου γνώσεις καθημερινά. Διδάσκω λοιπόν, αλλά ταυτόχρονα διδάσκομαι. Επιπλέον έχω τη δυνατότητα να συναναστρέφομαι με παιδιά, που με έναν μαγικό τρόπο εύκολα σου μεταδίδουν τη θετική τους ενέργεια και σε κάνουν να αντιμετωπίζεις κάθε πρόβλημα με χαμόγελο.
2) Όνειρό μου ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου και καλαίσθητου εκπαιδευτικού χώρου, όπου από τη μια οι μαθητές θα αισθάνονται άνετα και ως εκ τούτου θα εκφράζουν με ευκολία τις απορίες τους και από την άλλη οι εκπαιδευτικοί θα δημιουργούν σε ένα φιλικό εργασιακό περιβάλλον. Το φροντιστήριο λοιπόν, καινοτομώντας αξιοποιεί κάθε νέα τάση και μέθοδο διδασκαλίας (τραπεζοθρανία, διαδραστικός πίνακας κ.τ.λ.) και προωθεί εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας για κάθε μαθητή. Όλα αυτά συνεπικουρούν στην εντυπωσιακή πρόοδο, που έχουν να επιδείξουν όλοι οι μαθητές του φροντιστηρίου μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Συνεπώς η αγάπη μου για το επάγγελμά μου, η επιμονή μου και η εργατικότητα μου μέχρι στιγμής με έχουν δικαιώσει κι έκαναν το όνειρο μου πραγματικότητα.
3) Αντιμετωπίζω την κρίση ως ευκαιρία. Ευκαιρία που έχουμε όλοι εμείς, οι νέοι επιστήμονες, να αποδείξουμε τι μπορούμε να καταφέρουμε. Αναμφίβολα στις μέρες μας όλοι βιώνουμε τις συνέπειες της κρίσης. Κατά τη γνώμη μου όμως, πρόκειται πρωταρχικά για κρίση παιδείας, που στη συνέχεια οδήγησε σε οικονομική κρίση. Συνεπώς αξίζει όλοι να επαναπροσδιορίσουμε αξίες και ιδανικά και να επενδύσουμε στην καλλιέργεια της παιδείας, ώστε να υπομείνουμε με καρτερικότητα κι αισιοδοξία τις δυσκολίες, να συνεχίσουμε να κάνουμε όνειρα και να τα υλοποιούμε με σκληρή δουλειά.
4) Θεωρώ πως η κρίση είναι ηθική και η υποβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας μας οδήγησε στην αποτελμάτωση και στην οικονομική κρίση. Η πορεία τα επόμενα χρόνια θα είναι πιθανότατα καθοδική. Ιστορικά όμως, έχει αποδειχθεί πως την παρακμή ακολουθεί η ακμή. Αν και ζούμε σε ένα δυσμενές κλίμα, πρέπει με μαχητικότητα να εργαστούμε σκληρά, να μη χάσουμε την ελπίδα μας και να προσπαθήσουμε. Διαχρονικά υποστηρίζω πως όποιος θέλει, μπορεί. Συνεπώς με αποφασιστικότητα, επιμονή και υπομονή θα τα καταφέρουμε.