Αντιπροέδρος της MLS, Βίκυ Ζαχαριάδου-Καματάκη
«Μένουμε προσηλωμένοι στην καινοτομία»
Συνέντευξη στον Παναγιώτη Καγιά
Τα προϊόντα της πωλούν σαν… «ζεστό ψωμί». Έχει καταφέρει να εκτοπίσει πολυεθνικούς γίγαντες και να κατακτήσει μια μόνιμη θέση στη καρδιά των Ελλήνων. Η MLS ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη πριν από σχεδόν 30 χρόνια και με σταθερά βήματα άγγιξε την κορυφή. Με συνέντευξή στη «Θεσσαλονίκης Δρώμενα», η αντιπρόεδρος της εταιρίας, Βίκυ Ζαχαριάδου-Καματάκη, αποκαλύπτει τα μυστικά της επιχείρησης, την κινητήρια δύναμη της, παρουσιάζει τις επιτυχίες της και ξεδιπλώνει τους μελλοντικούς στόχους.
Τονίζει ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε η MLS στην αρχή της διαδρομής της, ήταν να πείσει πως τα ελληνικά προϊόντα όχι μόνο θα ήταν ανταγωνιστικά, αλλά θα εμπεριείχαν παράλληλα και σημαντικές καινοτομίες. Υποστηρίζει ότι η σημερινή εποχή δημιουργεί ευκαιρίες, τι οποίες είναι σίγουρο ότι κάποιοι τολμηροί θα τις διαχειριστούν σωστά, αναφέρεται στην πιο πρόσφατη καινοτομία της εταιρίας, η οποία είναι το MLS Safe™ και ξεκαθαρίζει πως οι Έλληνες προτιμούν τεχνολογικά προϊόντα που «μιλούν» τη γλώσσα τους. Με ιδιαίτερη περηφάνια λέει ότι τα Tablets της MLS είναι Νο1 Brand σε πωλήσεις (πάνω από Apple και Samsung) με μερίδιο 22,6%, τα Smartphones της κατέχουν στην 3η θέση της ελληνικής αγοράς (σε τεμάχια με μερίδιο 8,7%), ενώ το MLS Μagic™ είναι το Νο1 Laptop σε πωλήσεις. Κάνει ξεκάθαρο ότι η εξωστρέφεια είναι στο DNA της MLS, χαρακτηρίζει πολύτιμη βοήθεια για την ανάπτυξη της εταιρίας τα κεφάλαια που αντλήθηκαν με την είσοδο εταιρίας συμφερόντων του Σεΐχη από το Κατάρ Sheikh Khalid Bin Jassim A.J. Al-Thani και παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίον σε μια περίοδο οξείας πιστωτικής ασφυξίας, η MLS ήταν η πρώτη εταιρεία που εξέδωσε ομόλογο στην εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου. Να σημειωθεί ότι η κα. Βίκυ Ζαχαριάδου- Καματάκη έχει σπουδάσει Οικονομικά και Marketing και βρίσκεται στην θέση της αντιπροέδρου. Είναι σύζυγος του Ιωάννη Καματάκη, με τον οποίο έχουν τρία παιδιά.
Η MLS μετρά ήδη 28 χρόνια «ζωής». Πόσο δύσκολη ήταν η αρχή; Και με πόση αισιοδοξία ατενίζετε το μέλλον;
Η μεγαλύτερη δυσκολία αρχικά δεν ήταν τόσο τεχνολογικής φύσεως, όσο δυσκολίες που αφορούσαν στον ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα, η προσπάθεια μας να πείσουμε πως τα ελληνικά προϊόντα όχι μόνο θα ήταν ανταγωνιστικά, αλλά θα εμπεριείχαν παράλληλα και σημαντικές καινοτομίες. Αφού επιτύχαμε αυτό το στόχο, ήμασταν αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε τις λοιπές δυσκολίες. Ατενίζουμε το μέλλον με απόλυτη αισιοδοξία γιατί πιστεύουμε στους Έλληνες και στις ικανότητές τους. Ως λαός έχουμε πολύ δυνατά μυαλά στον τομέα των νέων τεχνολογιών καθώς η τεχνολογία ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία μας. Είναι γεγονός πως όταν οι Έλληνες συνεργαζόμαστε με αρμονία, μπορούμε να επιτύχουμε θαύματα. Μας αρέσει να ενθουσιαζόμαστε με αυτά που προσπαθούμε να φτιάξουμε, είμαστε αισιόδοξοι και αναζητούμε την έμπνευση παντού. Αγαπάμε πολύ την καινοτομία, πιστεύουμε στην ομάδα, μας αρέσει η ταχύτητα και έχουμε πολύ πάθος και αγάπη για αυτό που κάνουμε.
Ξεκινήσατε αναπτύσσοντας εφαρμογές λογισμικού. Γίνατε γνωστοί στην Ελλάδα - λίγα χρόνια αργότερα - με τους καινοτόμους πλοηγούς σας και «εκτοξευτήκατε» με τη διάθεση συσκευών κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ. Η ευελιξία και η προσαρμογή είναι χαρακτηριστικά των πετυχημένων επιχειρηματιων;
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι επαγγελματίες οφείλουμε να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση, να παρατηρούμε, να αξιολογούμε, να προσαρμοζόμαστε αλλά και να αλλάζουμε τα δεδομένα, όπου κρίνουμε ότι είναι στρατηγικά απαραίτητο. Να εξελισσόμαστε διαρκώς, να κατανοούμε τις ανάγκες που αλλάζουν. Χρειάζεται πιστεύω, μια εταιρική κουλτούρα προσαρμοσμένη στην εξέλιξη, που δεν αρκείται στον εφησυχασμό και στα κεκτημένα. Στην MLS έχουμε επιλέξει να είμαστε δραστήριοι, ενεργοί, δημιουργικοί και παθιασμένοι με αυτό που κάνουμε. Μια ομάδα που επιλέγει την κίνηση, που βλέπει μπροστά, που θέλει να είναι πάντα έτοιμη για την επόμενη ημέρα. Μια ομάδα με πάθος και τόλμη. Γιατί μόνον εάν έχεις πάθος και τόλμη προχωράς, δυναμώνεις και γίνεσαι καλύτερος.
Η MLS «γιγαντώθηκε» μέσα στην κρίση. Τελικά, η κρίση γεννά ευκαιρίες;
Σε αυτή τη συγκυρία είμαστε ευγνώμονες για την πορεία της εταιρείας. Οι ευκαιρίες σήμερα στον χώρο της τεχνολογίας και κυρίως στην καινοτομία, είναι περισσότερες από ποτέ. Κρίση ίσον αλλαγή και αλλαγή χωρίς καινοτομίες δε γίνεται. Η εποχή που διανύουμε δημιουργεί ευκαιρίες, που είναι σίγουρο ότι κάποιοι τολμηροί θα τις διαχειριστούν σωστά. Χρειάζεται απόλυτη ευελιξία και αμεσότητα στην διαχείριση των εξελίξεων και για αυτό παραμένουμε διαρκώς σε ετοιμότητα και εγρήγορση. Η εμπειρία, η διορατικότητα και η ικανότητα γρήγορης ανάλυσης των δεδομένων ώστε να μπορεί κανείς να διαγνώσει κινδύνους ή ευκαιρίες, αναδεικνύονται πολύτιμες ώστε να διαπιστώσεις πως η κρίση πράγματι γεννά ευκαιρίες.
Ανήκετε στη νέα γενιά του ελληνικού επιχειρείν και ταυτόχρονα σε ένα νέο σχετικά χώρο, αυτόν της τεχνολογίας. Ποιες είναι οι βασικές αρχές της επιχειρηματικής σας φιλοσοφίας?
Εμμονή στην καινοτομία και την υπέρβαση, πίστη στην ομάδα, ταχύτητα, τόλμη, παντελής έλλειψη κόμπλεξ απέναντι σε εταιρείες του εξωτερικού και win win συνεργασίες. Όλα τα χρόνια κινηθήκαμε χωρίς δανεισμό, όμως πήραμε και παίρνουμε ρίσκα στο να επενδύσουμε και να παρουσιάσουμε κάτι νέο, πρωτοποριακό και καινοτόμο. Στον χώρο μας η ταχύτητα και όχι το μέγεθος αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα. Οι παλιοί έλεγαν ότι το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Εμείς λέμε ότι το γρήγορο ψάρι τρώει το αργό. Στην MLS αισθανόμαστε όλοι «μαθητές». Καθημερινά επιζητούμε να μαθαίνουμε, να ακούμε, να βελτιωνόμαστε ώστε να κάνουμε τη ζωή όλων πιο εύκολη (Making Life Simple).
Ποια είναι η πιο πρόσφατη καινοτομία της MLS?
Η πιο πρόσφατη καινοτομία της MLS, είναι το MLS Safe™ που αποτελεί ελληνική πατέντα και διεθνή καινοτομία και αναπτύχθηκε εξολοκλήρου από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας στην Ελλάδα. Η MLS καινοτομεί προσφέροντας το μέγιστο επίπεδο προστασίας των ιδιωτικών μας στιγμών με το MLS Safe™. Το MLS Safe™ διατηρεί την απόλυτη ιδιωτικότητα στο Smartphone μας και κατά κάποιο τρόπο και στη ζωή μας. Έτσι, όταν δεχόμαστε εισερχόμενη κλήση, ή SMS, ή μήνυμα/κλήση από εφαρμογές (Viber, Instagram, Facebook Messenger, WhatsApp, Skype, Snapchat κ.λ.π.), το όνομα ή ο αριθμός του αποστολέα/ καλούντος δεν εμφανίζεται στην οθόνη, παρά μόνο αν το θελήσουμε εμείς οι ίδιοι. Όλα τα παραπάνω, εμφανίζονται μόνο με τη χρήση του δακτυλικού μας αποτυπώματος. Είναι πραγματική ασπίδα προστασίας με έξυπνο και κομψό τρόπο, για ό,τι θέλουμε να κρατήσουμε ιδιωτικό, στο πλέον απαραίτητο εργαλείο της καθημερινότητάς μας: το smartphone μας. Το MLS Safe™ προσφέρει μέγιστο επίπεδο ασφάλειας και ιδιωτικότητας, κρατώντας το περιεχόμενο του Smartphone μας, μόνο για τα μάτια μας. Το Smartphone μας είναι προέκταση των σκέψεων μας… και τις σκέψεις μας συνήθως δεν θέλουμε να τις μοιραζόμαστε. Μην ξεχνάμε πως συν τοις άλλοις το smartphone πια, είναι και ηλεκτρονικό πορτοφόλι το οποίο επιβάλλεται να κρατήσουμε ασφαλές. Το MLS Safe™ είναι εγκατεστημένο σε όλα τα Fingerprint Smartphones της MLS.
Τι ποσοστό της ελληνικής αγοράς κινητών τηλεφώνων και tablet καταλαμβάνει σήμερα η MLS;
Η ΜLS, διευρύνει τα μερίδια της στην Ελληνική αγορά, τόσο στα Tablets όσο και στα Smartphones. Πιο συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της GfK για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2017, στα Tablets είναι Νο1 Brand σε πωλήσεις (πάνω από Apple και Samsung) με μερίδιο 22,6% ενώ στα Smartphones – το ίδιο χρονικό διάστημα- η MLS είναι στην 3η θέση της ελληνικής αγοράς (σε τεμάχια με μερίδιο 8,7%). Παράλληλα, στην κατηγορία των Laptops, το MLS Μagic™ είναι το Νο1 Laptop σε πωλήσεις. Αισιοδοξούμε πως μέσα στην επόμενη χρονιά η MLS θα παραμείνει στην 1η θέση στην αγορά των tablets και θα διευρύνει το μερίδιο αγοράς της στα smartphones. Η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων εισέρχεται κατά την εκτίμησή μας σε πιο ήρεμα νερά, βελτιώνοντας τις προοπτικές των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και της εταιρείας μας. Η MLS με αιχμή του δόρατος την καινοτομία, σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της τόσο στην Ελληνική αγορά, όσο και στο εξωτερικό, με μεθοδικότητα, αισιοδοξία και προσεκτικά βήματα.
Τι διαφορετικό προσφέρουν –σε σχέση με τον ανταγωνισμό- τα προϊόντα της εταιρίας σας και γίνονται ανάρπαστα;
Kαινοτομία! Είναι φανερό πως οι Έλληνες προτιμούν τεχνολογικά προϊόντα που «μιλούν τη γλώσσα τους», είναι προσαρμοσμένα στον τόπο τους, στις συνήθειες τους και είναι σχεδιασμένα από Έλληνες μηχανικούς, με προϋπόθεση πάντα την υψηλή ποιότητα. Αναπτύσσουμε εφαρμογές αναγνώρισης φωνής από το 2000 και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης από το 2002. Στόχος μας, όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα με την ηλικία τους και τις δεξιότητές τους, όχι μόνο να μπορούν να χρησιμοποιούν τις καινοτομίες της MLS αλλά και να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Εύκολα και απλά. Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες να μιλούν Ελληνικά στα MLS Smartphone τους και στα MLS Tablet τους, αξιοποιώντας τη MAIC για να τηλεφωνήσουν, να γράψουν SMS, e-mail, μηνύματα στα Social Media, να δουν video στο YouΤube, να βρουν διανυκτερεύοντα φαρμακεία, ανοιχτά βενζινάδικα και πολλά άλλα. Είναι φανερό, πως οι Έλληνες προτιμούν τεχνολογικά προϊόντα που «μιλούν» τη γλώσσα τους. Μένουμε προσηλωμένοι στην καινοτομία, στην προσπάθεια συνεχούς εξέλιξης των προϊόντων μας, στη βελτίωση των υπηρεσιών μας και στο να υπηρετούμε το Making Life Simple, προσπαθώντας να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των συνανθρώπων μας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί το γεγονός ότι η ψηφιακή βοηθός MAIC, χρησιμοποιείται 1,67 εκατομμύρια φορές το μήνα από τους χρήστες των συσκευών της. Κι αυτό γιατί αλλάζει τα δεδομένα στη χρήση του smartphone ή του tablet, αφού υπακούει και εκτελεί τις εντολές του κατόχου του κάνοντας τη ζωή του πιο εύκολη.
Εξάγετε κινητά και tablet; Και αν όχι, το σκέφτεστε;
Η εξωστρέφεια είναι στο DNA της MLS καθώς έτσι αναπτύχθηκε στα πρώτα της βήματα, με πωλήσεις στο εξωτερικό. Με δεδομένη τη διάθεσή μας για επέκταση σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού, η MLS υλοποιεί το επιχειρηματικό της πλάνο για τη μετεξέλιξή της σε μία διεθνή εταιρεία τεχνολογίας, με ισχυρή παρουσία στο εξωτερικό. Είμαστε έτοιμοι για το επόμενο στρατηγικό βήμα με όπλο, τι άλλο, την καινοτομία.
Πριν από σχεδόν τρία χρόνια ανακοινώσατε την είσοδο στην μετοχική σύνθεση της MLS, εταιρίας συμφερόντων του Σεΐχη από το Κατάρ Sheikh Khalid Bin Jassim A.J. AlThani. Πόσο έχει βοηθήσει την εταιρία η συγκεκριμένη στρατηγική κίνηση;
Η προσέλκυση κεφαλαίων συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και την υγιή πορεία των επιχειρήσεων, άρα και της οικονομίας. Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την είσοδο του Σεΐχη του Κατάρ, Sheikh Khalid Bin Jassim A.J. Al Thani αποτέλεσαν πολύτιμη βοήθεια για την ανάπτυξη της εταιρείας τόσο στην απαιτητική αγορά των Smartphones, όσο και στην αγορά των Tablets, στην οποία η MLS βρέθηκε στην 1η θέση της ελληνικής αγοράς (πάνω από Samsung και Apple), τόσο σε τζίρο όσο και σε τεμάχια. Ακόμη, μέρος των κεφαλαίων επενδύθηκε στην έρευνα και ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, καθώς και στην περαιτέρω εξέλιξη των τεχνολογιών αναγνώρισης φωνής και τεχνητής νοημοσύνης, τόσο στα Ελληνικά όσο και στις άλλες γλώσσες.
Σε μια περίοδο οξείας πιστωτικής ασφυξίας, η MLS ήταν η πρώτη εταιρεία που εξέδωσε ομόλογο στην εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου. Πώς κατάφερε η MLS να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον στην έκδοση ομολόγου?
Η έκδοση εταιρικών ομολόγων είναι ευρύτατα διαδεδομένη σε όλες τις αναπτυγμένες οικονομίες του πλανήτη, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάπτυξη και στην υγιή λειτουργία των επιχειρήσεων, άρα και της οικονομίας. Είμαστε χαρούμενοι που εγκαινιάσαμε την αγορά των εταιρικών ομολόγων στην Ελλάδα και ευχόμαστε σύντομα να ακολουθήσουν και άλλες επιχειρήσεις. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλκυση κεφαλαίων να υπάρχει το υπόβαθρο (σε επίπεδο επιχειρηματικό αλλά και χρηματιστηριακής συμπεριφοράς) που να δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης και προοπτικής. Η MLS έχει προσπαθήσει να οικοδομήσει όλα αυτά τα χρόνια –ειδικά τα τελευταία της κρίσηςσχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με το επενδυτικό κοινό, τους μετόχους και τους συνεργάτες της.
«Η καινοτομία και η τεχνολογία δε θα είχε κανένα νόημα εάν δεν έκανε τη ζωή μας πιο εύκολη: Making Life Simple», είναι το μότο της εταιρίας σας. Πόσο επίκαιρο παραμένει;
Πιο επίκαιρο από ποτέ! Τι πιο εύκολο από το να μιλάμε στις συσκευές μας και μάλιστα στη μητρική μας γλώσσα; Όλα τα προϊόντα μας έχουν μια μορφή ευφυΐας και η διεπαφή τους με το χρήστη είναι πολύ φιλική καθώς πιστεύουμε ότι τα προϊόντα προηγμένων τεχνολογιών δεν απευθύνονται σε περιορισμένη κάστα ανθρώπων, αλλά σε όλους τους χρήστες. Επιπλέον είναι πεποίθησή μας ότι όσο πιο προηγμένο τεχνολογικά είναι ένα προϊόν, τόσο πιο εύκολο πρέπει να είναι στη χρήση του. Στόχος μας λοιπόν είναι, η χρήση συσκευών MLS για όλους, για κάθε οικογένεια, για κάθε σπίτι.
Φωτογραφία: Πάνος Ευστρατίου
Συνέντευξη στον Παναγιώτη Καγιά
Τα προϊόντα της πωλούν σαν… «ζεστό ψωμί». Έχει καταφέρει να εκτοπίσει πολυεθνικούς γίγαντες και να κατακτήσει μια μόνιμη θέση στη καρδιά των Ελλήνων. Η MLS ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη πριν από σχεδόν 30 χρόνια και με σταθερά βήματα άγγιξε την κορυφή. Με συνέντευξή στη «Θεσσαλονίκης Δρώμενα», η αντιπρόεδρος της εταιρίας, Βίκυ Ζαχαριάδου-Καματάκη, αποκαλύπτει τα μυστικά της επιχείρησης, την κινητήρια δύναμη της, παρουσιάζει τις επιτυχίες της και ξεδιπλώνει τους μελλοντικούς στόχους.
Τονίζει ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε η MLS στην αρχή της διαδρομής της, ήταν να πείσει πως τα ελληνικά προϊόντα όχι μόνο θα ήταν ανταγωνιστικά, αλλά θα εμπεριείχαν παράλληλα και σημαντικές καινοτομίες. Υποστηρίζει ότι η σημερινή εποχή δημιουργεί ευκαιρίες, τι οποίες είναι σίγουρο ότι κάποιοι τολμηροί θα τις διαχειριστούν σωστά, αναφέρεται στην πιο πρόσφατη καινοτομία της εταιρίας, η οποία είναι το MLS Safe™ και ξεκαθαρίζει πως οι Έλληνες προτιμούν τεχνολογικά προϊόντα που «μιλούν» τη γλώσσα τους. Με ιδιαίτερη περηφάνια λέει ότι τα Tablets της MLS είναι Νο1 Brand σε πωλήσεις (πάνω από Apple και Samsung) με μερίδιο 22,6%, τα Smartphones της κατέχουν στην 3η θέση της ελληνικής αγοράς (σε τεμάχια με μερίδιο 8,7%), ενώ το MLS Μagic™ είναι το Νο1 Laptop σε πωλήσεις. Κάνει ξεκάθαρο ότι η εξωστρέφεια είναι στο DNA της MLS, χαρακτηρίζει πολύτιμη βοήθεια για την ανάπτυξη της εταιρίας τα κεφάλαια που αντλήθηκαν με την είσοδο εταιρίας συμφερόντων του Σεΐχη από το Κατάρ Sheikh Khalid Bin Jassim A.J. Al-Thani και παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίον σε μια περίοδο οξείας πιστωτικής ασφυξίας, η MLS ήταν η πρώτη εταιρεία που εξέδωσε ομόλογο στην εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου. Να σημειωθεί ότι η κα. Βίκυ Ζαχαριάδου- Καματάκη έχει σπουδάσει Οικονομικά και Marketing και βρίσκεται στην θέση της αντιπροέδρου. Είναι σύζυγος του Ιωάννη Καματάκη, με τον οποίο έχουν τρία παιδιά.
Η MLS μετρά ήδη 28 χρόνια «ζωής». Πόσο δύσκολη ήταν η αρχή; Και με πόση αισιοδοξία ατενίζετε το μέλλον;
Η μεγαλύτερη δυσκολία αρχικά δεν ήταν τόσο τεχνολογικής φύσεως, όσο δυσκολίες που αφορούσαν στον ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα, η προσπάθεια μας να πείσουμε πως τα ελληνικά προϊόντα όχι μόνο θα ήταν ανταγωνιστικά, αλλά θα εμπεριείχαν παράλληλα και σημαντικές καινοτομίες. Αφού επιτύχαμε αυτό το στόχο, ήμασταν αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε τις λοιπές δυσκολίες. Ατενίζουμε το μέλλον με απόλυτη αισιοδοξία γιατί πιστεύουμε στους Έλληνες και στις ικανότητές τους. Ως λαός έχουμε πολύ δυνατά μυαλά στον τομέα των νέων τεχνολογιών καθώς η τεχνολογία ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία μας. Είναι γεγονός πως όταν οι Έλληνες συνεργαζόμαστε με αρμονία, μπορούμε να επιτύχουμε θαύματα. Μας αρέσει να ενθουσιαζόμαστε με αυτά που προσπαθούμε να φτιάξουμε, είμαστε αισιόδοξοι και αναζητούμε την έμπνευση παντού. Αγαπάμε πολύ την καινοτομία, πιστεύουμε στην ομάδα, μας αρέσει η ταχύτητα και έχουμε πολύ πάθος και αγάπη για αυτό που κάνουμε.
Ξεκινήσατε αναπτύσσοντας εφαρμογές λογισμικού. Γίνατε γνωστοί στην Ελλάδα - λίγα χρόνια αργότερα - με τους καινοτόμους πλοηγούς σας και «εκτοξευτήκατε» με τη διάθεση συσκευών κινητών τηλεφώνων και τάμπλετ. Η ευελιξία και η προσαρμογή είναι χαρακτηριστικά των πετυχημένων επιχειρηματιων;
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι επαγγελματίες οφείλουμε να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση, να παρατηρούμε, να αξιολογούμε, να προσαρμοζόμαστε αλλά και να αλλάζουμε τα δεδομένα, όπου κρίνουμε ότι είναι στρατηγικά απαραίτητο. Να εξελισσόμαστε διαρκώς, να κατανοούμε τις ανάγκες που αλλάζουν. Χρειάζεται πιστεύω, μια εταιρική κουλτούρα προσαρμοσμένη στην εξέλιξη, που δεν αρκείται στον εφησυχασμό και στα κεκτημένα. Στην MLS έχουμε επιλέξει να είμαστε δραστήριοι, ενεργοί, δημιουργικοί και παθιασμένοι με αυτό που κάνουμε. Μια ομάδα που επιλέγει την κίνηση, που βλέπει μπροστά, που θέλει να είναι πάντα έτοιμη για την επόμενη ημέρα. Μια ομάδα με πάθος και τόλμη. Γιατί μόνον εάν έχεις πάθος και τόλμη προχωράς, δυναμώνεις και γίνεσαι καλύτερος.
Η MLS «γιγαντώθηκε» μέσα στην κρίση. Τελικά, η κρίση γεννά ευκαιρίες;
Σε αυτή τη συγκυρία είμαστε ευγνώμονες για την πορεία της εταιρείας. Οι ευκαιρίες σήμερα στον χώρο της τεχνολογίας και κυρίως στην καινοτομία, είναι περισσότερες από ποτέ. Κρίση ίσον αλλαγή και αλλαγή χωρίς καινοτομίες δε γίνεται. Η εποχή που διανύουμε δημιουργεί ευκαιρίες, που είναι σίγουρο ότι κάποιοι τολμηροί θα τις διαχειριστούν σωστά. Χρειάζεται απόλυτη ευελιξία και αμεσότητα στην διαχείριση των εξελίξεων και για αυτό παραμένουμε διαρκώς σε ετοιμότητα και εγρήγορση. Η εμπειρία, η διορατικότητα και η ικανότητα γρήγορης ανάλυσης των δεδομένων ώστε να μπορεί κανείς να διαγνώσει κινδύνους ή ευκαιρίες, αναδεικνύονται πολύτιμες ώστε να διαπιστώσεις πως η κρίση πράγματι γεννά ευκαιρίες.
Ανήκετε στη νέα γενιά του ελληνικού επιχειρείν και ταυτόχρονα σε ένα νέο σχετικά χώρο, αυτόν της τεχνολογίας. Ποιες είναι οι βασικές αρχές της επιχειρηματικής σας φιλοσοφίας?
Εμμονή στην καινοτομία και την υπέρβαση, πίστη στην ομάδα, ταχύτητα, τόλμη, παντελής έλλειψη κόμπλεξ απέναντι σε εταιρείες του εξωτερικού και win win συνεργασίες. Όλα τα χρόνια κινηθήκαμε χωρίς δανεισμό, όμως πήραμε και παίρνουμε ρίσκα στο να επενδύσουμε και να παρουσιάσουμε κάτι νέο, πρωτοποριακό και καινοτόμο. Στον χώρο μας η ταχύτητα και όχι το μέγεθος αποτελεί τον πιο κρίσιμο παράγοντα. Οι παλιοί έλεγαν ότι το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό. Εμείς λέμε ότι το γρήγορο ψάρι τρώει το αργό. Στην MLS αισθανόμαστε όλοι «μαθητές». Καθημερινά επιζητούμε να μαθαίνουμε, να ακούμε, να βελτιωνόμαστε ώστε να κάνουμε τη ζωή όλων πιο εύκολη (Making Life Simple).
Ποια είναι η πιο πρόσφατη καινοτομία της MLS?
Η πιο πρόσφατη καινοτομία της MLS, είναι το MLS Safe™ που αποτελεί ελληνική πατέντα και διεθνή καινοτομία και αναπτύχθηκε εξολοκλήρου από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας στην Ελλάδα. Η MLS καινοτομεί προσφέροντας το μέγιστο επίπεδο προστασίας των ιδιωτικών μας στιγμών με το MLS Safe™. Το MLS Safe™ διατηρεί την απόλυτη ιδιωτικότητα στο Smartphone μας και κατά κάποιο τρόπο και στη ζωή μας. Έτσι, όταν δεχόμαστε εισερχόμενη κλήση, ή SMS, ή μήνυμα/κλήση από εφαρμογές (Viber, Instagram, Facebook Messenger, WhatsApp, Skype, Snapchat κ.λ.π.), το όνομα ή ο αριθμός του αποστολέα/ καλούντος δεν εμφανίζεται στην οθόνη, παρά μόνο αν το θελήσουμε εμείς οι ίδιοι. Όλα τα παραπάνω, εμφανίζονται μόνο με τη χρήση του δακτυλικού μας αποτυπώματος. Είναι πραγματική ασπίδα προστασίας με έξυπνο και κομψό τρόπο, για ό,τι θέλουμε να κρατήσουμε ιδιωτικό, στο πλέον απαραίτητο εργαλείο της καθημερινότητάς μας: το smartphone μας. Το MLS Safe™ προσφέρει μέγιστο επίπεδο ασφάλειας και ιδιωτικότητας, κρατώντας το περιεχόμενο του Smartphone μας, μόνο για τα μάτια μας. Το Smartphone μας είναι προέκταση των σκέψεων μας… και τις σκέψεις μας συνήθως δεν θέλουμε να τις μοιραζόμαστε. Μην ξεχνάμε πως συν τοις άλλοις το smartphone πια, είναι και ηλεκτρονικό πορτοφόλι το οποίο επιβάλλεται να κρατήσουμε ασφαλές. Το MLS Safe™ είναι εγκατεστημένο σε όλα τα Fingerprint Smartphones της MLS.
Τι ποσοστό της ελληνικής αγοράς κινητών τηλεφώνων και tablet καταλαμβάνει σήμερα η MLS;
Η ΜLS, διευρύνει τα μερίδια της στην Ελληνική αγορά, τόσο στα Tablets όσο και στα Smartphones. Πιο συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της GfK για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2017, στα Tablets είναι Νο1 Brand σε πωλήσεις (πάνω από Apple και Samsung) με μερίδιο 22,6% ενώ στα Smartphones – το ίδιο χρονικό διάστημα- η MLS είναι στην 3η θέση της ελληνικής αγοράς (σε τεμάχια με μερίδιο 8,7%). Παράλληλα, στην κατηγορία των Laptops, το MLS Μagic™ είναι το Νο1 Laptop σε πωλήσεις. Αισιοδοξούμε πως μέσα στην επόμενη χρονιά η MLS θα παραμείνει στην 1η θέση στην αγορά των tablets και θα διευρύνει το μερίδιο αγοράς της στα smartphones. Η ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων εισέρχεται κατά την εκτίμησή μας σε πιο ήρεμα νερά, βελτιώνοντας τις προοπτικές των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και της εταιρείας μας. Η MLS με αιχμή του δόρατος την καινοτομία, σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της τόσο στην Ελληνική αγορά, όσο και στο εξωτερικό, με μεθοδικότητα, αισιοδοξία και προσεκτικά βήματα.
Τι διαφορετικό προσφέρουν –σε σχέση με τον ανταγωνισμό- τα προϊόντα της εταιρίας σας και γίνονται ανάρπαστα;
Kαινοτομία! Είναι φανερό πως οι Έλληνες προτιμούν τεχνολογικά προϊόντα που «μιλούν τη γλώσσα τους», είναι προσαρμοσμένα στον τόπο τους, στις συνήθειες τους και είναι σχεδιασμένα από Έλληνες μηχανικούς, με προϋπόθεση πάντα την υψηλή ποιότητα. Αναπτύσσουμε εφαρμογές αναγνώρισης φωνής από το 2000 και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης από το 2002. Στόχος μας, όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα με την ηλικία τους και τις δεξιότητές τους, όχι μόνο να μπορούν να χρησιμοποιούν τις καινοτομίες της MLS αλλά και να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Εύκολα και απλά. Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες να μιλούν Ελληνικά στα MLS Smartphone τους και στα MLS Tablet τους, αξιοποιώντας τη MAIC για να τηλεφωνήσουν, να γράψουν SMS, e-mail, μηνύματα στα Social Media, να δουν video στο YouΤube, να βρουν διανυκτερεύοντα φαρμακεία, ανοιχτά βενζινάδικα και πολλά άλλα. Είναι φανερό, πως οι Έλληνες προτιμούν τεχνολογικά προϊόντα που «μιλούν» τη γλώσσα τους. Μένουμε προσηλωμένοι στην καινοτομία, στην προσπάθεια συνεχούς εξέλιξης των προϊόντων μας, στη βελτίωση των υπηρεσιών μας και στο να υπηρετούμε το Making Life Simple, προσπαθώντας να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των συνανθρώπων μας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί το γεγονός ότι η ψηφιακή βοηθός MAIC, χρησιμοποιείται 1,67 εκατομμύρια φορές το μήνα από τους χρήστες των συσκευών της. Κι αυτό γιατί αλλάζει τα δεδομένα στη χρήση του smartphone ή του tablet, αφού υπακούει και εκτελεί τις εντολές του κατόχου του κάνοντας τη ζωή του πιο εύκολη.
Εξάγετε κινητά και tablet; Και αν όχι, το σκέφτεστε;
Η εξωστρέφεια είναι στο DNA της MLS καθώς έτσι αναπτύχθηκε στα πρώτα της βήματα, με πωλήσεις στο εξωτερικό. Με δεδομένη τη διάθεσή μας για επέκταση σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού, η MLS υλοποιεί το επιχειρηματικό της πλάνο για τη μετεξέλιξή της σε μία διεθνή εταιρεία τεχνολογίας, με ισχυρή παρουσία στο εξωτερικό. Είμαστε έτοιμοι για το επόμενο στρατηγικό βήμα με όπλο, τι άλλο, την καινοτομία.
Πριν από σχεδόν τρία χρόνια ανακοινώσατε την είσοδο στην μετοχική σύνθεση της MLS, εταιρίας συμφερόντων του Σεΐχη από το Κατάρ Sheikh Khalid Bin Jassim A.J. AlThani. Πόσο έχει βοηθήσει την εταιρία η συγκεκριμένη στρατηγική κίνηση;
Η προσέλκυση κεφαλαίων συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη και την υγιή πορεία των επιχειρήσεων, άρα και της οικονομίας. Τα κεφάλαια που αντλήθηκαν από την είσοδο του Σεΐχη του Κατάρ, Sheikh Khalid Bin Jassim A.J. Al Thani αποτέλεσαν πολύτιμη βοήθεια για την ανάπτυξη της εταιρείας τόσο στην απαιτητική αγορά των Smartphones, όσο και στην αγορά των Tablets, στην οποία η MLS βρέθηκε στην 1η θέση της ελληνικής αγοράς (πάνω από Samsung και Apple), τόσο σε τζίρο όσο και σε τεμάχια. Ακόμη, μέρος των κεφαλαίων επενδύθηκε στην έρευνα και ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, καθώς και στην περαιτέρω εξέλιξη των τεχνολογιών αναγνώρισης φωνής και τεχνητής νοημοσύνης, τόσο στα Ελληνικά όσο και στις άλλες γλώσσες.
Σε μια περίοδο οξείας πιστωτικής ασφυξίας, η MLS ήταν η πρώτη εταιρεία που εξέδωσε ομόλογο στην εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου. Πώς κατάφερε η MLS να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον στην έκδοση ομολόγου?
Η έκδοση εταιρικών ομολόγων είναι ευρύτατα διαδεδομένη σε όλες τις αναπτυγμένες οικονομίες του πλανήτη, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ανάπτυξη και στην υγιή λειτουργία των επιχειρήσεων, άρα και της οικονομίας. Είμαστε χαρούμενοι που εγκαινιάσαμε την αγορά των εταιρικών ομολόγων στην Ελλάδα και ευχόμαστε σύντομα να ακολουθήσουν και άλλες επιχειρήσεις. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλκυση κεφαλαίων να υπάρχει το υπόβαθρο (σε επίπεδο επιχειρηματικό αλλά και χρηματιστηριακής συμπεριφοράς) που να δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης και προοπτικής. Η MLS έχει προσπαθήσει να οικοδομήσει όλα αυτά τα χρόνια –ειδικά τα τελευταία της κρίσηςσχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με το επενδυτικό κοινό, τους μετόχους και τους συνεργάτες της.
«Η καινοτομία και η τεχνολογία δε θα είχε κανένα νόημα εάν δεν έκανε τη ζωή μας πιο εύκολη: Making Life Simple», είναι το μότο της εταιρίας σας. Πόσο επίκαιρο παραμένει;
Πιο επίκαιρο από ποτέ! Τι πιο εύκολο από το να μιλάμε στις συσκευές μας και μάλιστα στη μητρική μας γλώσσα; Όλα τα προϊόντα μας έχουν μια μορφή ευφυΐας και η διεπαφή τους με το χρήστη είναι πολύ φιλική καθώς πιστεύουμε ότι τα προϊόντα προηγμένων τεχνολογιών δεν απευθύνονται σε περιορισμένη κάστα ανθρώπων, αλλά σε όλους τους χρήστες. Επιπλέον είναι πεποίθησή μας ότι όσο πιο προηγμένο τεχνολογικά είναι ένα προϊόν, τόσο πιο εύκολο πρέπει να είναι στη χρήση του. Στόχος μας λοιπόν είναι, η χρήση συσκευών MLS για όλους, για κάθε οικογένεια, για κάθε σπίτι.
Φωτογραφία: Πάνος Ευστρατίου